SMALL GROUP TRAINING


Power Training

Powertraining is gericht op het opbouwen van Hypertrofie (spiermassa) en spierkracht. Tijdens de powertrainingen worden
oefeningen met gewichten, cables, banden, ballen, lichaamsgewicht, etc. uitgevoerd op hoge intensiteit. Bij hoge intensiteit horen
ook langere rustmomenten. In de rustmomenten worden de puntjes op de i gezet zodat de oefening altijd zo goed mogelijk uitgevoerd wordt.

De powertraining is voor iedereen toegankelijk en te volgen op elk niveau. Buiten het harde werken is er altijd plek voor enthousiasme en
lachen tussendoor, meldt u dus gerust aan voor een gratis proefles en ontdek hoe leuk en leerzaam de trainingen zijn. 


HIIT Training

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat je door middel van intervals in een korte
tijdsduur een intensieve inspanning levert. Met een HIIT training wissel je intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of rust.

Een bekende vorm van HIIT is de kortdurende Tabata training waarbij je 20 seconden maximale inspanning afwisselt met 10 seconden rust.
Een Tabata bestaat uit 8 rondes en duurt in totaal dus slechts 4 minuten.


Circuit Training

Circuit training is een vorm van krachttraining waarbij met een hogere intensiteit en snelheid getraind wordt. Het is een trainingsmethode
om de kracht, flexibiliteit en het uithoudingsvermogen te verbeteren. Tijdens een training worden 10 tot 20 verschillende oefeningen gedaan
die in een circuit uitgevoerd worden. De oefeningen worden gedaan voor alle spiergroepen in het lichaam.

Tussen de oefeningen zijn geen periodes van rust. Er wordt zo snel mogelijk van de ene naar de andere oefening overgestapt.
Als alle oefeningen uitgevoerd zijn volgt een periode van 2 tot 5 minuten rust. Na deze rustperiode wordt het circuit weer uitgevoerd.
Het circuit wordt in totaal 3 tot 5 keer herhaald.


Boxing & Workout

Boksen is een leuke en uitdagende manier om fitter te worden. Er is een combinatie van het aanleren van de basistechnieken van het boksen zoals;
stoottechnieken, headmovement (ontwijkbewegingen) en voetenwerk. Dit wordt opgebouwd naar een combinatiereeks in de les of volstaat als
technische verbetering voor de komende periode (en jouwzelf). Daarbij komen allerlei soorten bewegingen/oefeningen die gerelateerd zijn aan het
boksen, ze verhogen o.a; explosiviteit, motoriek, souplesse, conditie, kracht en algehele conditie.

Deze training is geschikt voor jou als je: je lichaam wilt trainen in groepsverband, wilt leren boksen, aan je conditie wilt werken, aanvulling zoekt
op je huidige trainingsschema, een recreatieve bokser bent.

Wedstrijdboksers kunnen ook geholpen worden, bel of mail voor een afspraak.